KEJOHANAN PING PONG TERBUKA UNIVERSITI BRUNEI
DARUSSALAM 2012
PERATURAN-PERATURAN
1. Nama Kejohanan ini ialah Kejohanan Ping
Pong Terbuka Universiti Brunei Darussalam 2012.
2. Penganjur
Kejohanan ini dianjurkan oleh Kelab Ping Ping
Universiti Brunei Darussalam Sesi 2012/2013.
3. Peraturan-peraturan
Kejohanan ini akan dimainkan menurut
peraturan-peraturan International Table Tennis Federation (ITTF). Kakitangan
hanya di benarkan mengikuti acara berpasukan unisex.
Pemain-pemain berpasukan hendaklah mempunyai
sekurang-kurangnya warna baju yang sama, bagi membezakan pasukan yang
berlainan.
4. Kelayakan Pemain
Pemain pemain adalah terdiri daripada
penuntut dan kakitangan Universiti Brunei Darussalam, Institut Teknologi Brunei,
Universiti Sultan Sharif Ali, Cosmopolitan College of Commerce &
Technology, Politeknik Brunei,Institut Kemuda dan KUPU SB.
5. Masa dan Tempat
Kejohanan ini akan berlangsung pada hari Jumaat,
19 Oktober 2012 hingga hari Isnin, 22 Oktober 2012 dan akan mengambil tempat di
Dewan Serbaguna Universiti Brunei Darussalam (MPH berdekatan dengan mesin ATM)
Jumaat dan Ahad - 8 pagi hingga 5 petang (dengan rehat antara 12 tengah hari hingga
1.45 petang)
Sabtu dan Isnin - 5 petang hingga 10 malam
6. Acara
Acara yang akan dipertandingkan ialah Acara
Berpasukan Unisex (dua atau tiga orang sahaja) dan Acara Persendirian Unisex.
7. Sistem Perlawanan
Semua acara
akan dipertandingkan menurut sistem ‘round robin’ untuk permainan terbaik
daripada lima (best of five). Akan
tetapi, sekiranya permainan lebih daripada masa yang telah dijadualkan, acara
akan dipertandingkan untuk permainan terbaik daripada tiga (best of three)
dalam peringkat awal ‘round robin’.
8. Tarikh tutup penyertaan
Tarikh tutup penyertaan adalah pada hari Jumaat,
14 Oktober 2012 jam 4.30 petang.
9. ‘Walkover’
Pemain yang gagal melaporkan diri lima belas
minit selepas perlawanannya telah diumumkan menurut jadual perlawanan adalah
dikira sebagai menyerah kalah.
10. ‘Tie break’
Susunan
dalam kumpulan ditentukan melalui markah perlawanan yang dikutip. Dalam satu perlawanan, pemenang
mendapat 2 markah perlawanan manakala pihak yang tewas mendapat 1 markah
perlawanan. Sekiranya dua atau
lebih pemain dalam satu kumpulan mempunyai markah yang sama, susunan mereka
hanya akan ditentukan melalui keputusan antara mereka. Sekiranya markah perlawanan tidak dapat
menentukan susunan pemain, susunan pemain akan ditentukan melalui nisbah menang/kalah,
atau jika perlu, nisbah markah menang/kalah.
11. Jadual Perlawananan akan diumumkan melalui
http://ubdppc.blogspot.com
dan laman Facebook Universiti Brunei Darussalam Ping Pong Club.
12. Hadiah-hadiah yang akan dianugerahkan
dalam Kejohanan ini adalah seperti berikut:
a) Unisex Persendirian- Satu Pingat Emas serta satu bag pingpong kepada johan Unisex Persendirian, satu Pingat Perak serta satu bag pingpong kepada naib johan dan dua Pingat Gangsa serta bag pingong kepada dua pemenang ketiga.
a) Unisex Persendirian- Satu Pingat Emas serta satu bag pingpong kepada johan Unisex Persendirian, satu Pingat Perak serta satu bag pingpong kepada naib johan dan dua Pingat Gangsa serta bag pingong kepada dua pemenang ketiga.
b) Unisex Berpasukan- Pingat-pingat Emas serta satu kotak bola pingpong setiap peserta serta 1 carton minuman 100 plus untuk pasukan johan, Pingat-pingat Perak serta satu kotak bola pingpong setiap seorang serta 1 pack of 100 plus (6 can) untuk pasukan naib johan dan Pingat-pingat Gangsa serta bola pingpong setiap seorang untuk pasukan pemenang ketiga.
c) Anugerah Pemain Terbaik – Satu Pingat Emas untuk Pemain Terbaik Pertama, satu Pingat Perak untuk Pemain Terbaik Kedua dan satu Pingat Gangsa bagi Pemain Terbaik Ketiga.
13. Bayaran bagi penyertaan adalah $15 sepasukan dan $6 bagi acara persendirian.
14. Pendaftaran lewat daripada 4.30 petang 14
Oktober 2012 tidak akan diterima.
15. Pendaftaran hendaklah dihantar melalui ubdppc@gmail.com dengan subjek “UBD Open”. Pembayaran hendaklah dibuat sebelum
perlawanan bermula.
16. Pemain-pemain adalah bertanggungjawab untuk menjadi pengadil mengikut giliran sehingga ke peringkat suku akhir perlawanan.
16. Pemain-pemain adalah bertanggungjawab untuk menjadi pengadil mengikut giliran sehingga ke peringkat suku akhir perlawanan.
UNIVERSITI BRUNEI DARUSSALAM TABLE TENNIS OPEN
CHAMPIONSHIP IN CONJUNCTION WITH CONVO FESTIVAL 2011
RULES
1. The name of the championship is Universiti
Brunei Darussalam Table Tennis Open Championship 2012.
2. Organisation
The championship is organised by Universiti
Brunei Darussalam Ping Pong Club Session 2012/2013.
3. Rules
The Competition will be played according to
the International Table Tennis Federation (ITTF) Rules.
Players in the Team Event will have to at
least wear the same coloured shirt in order to distinguish different teams.
4. Eligibility of Players
The Competition is open to all Universiti
Brunei Darussalam staff and students, 3 teams and 5
singles for each Institut Teknologi Brunei’s and Universiti Sultan Sharif Ali’s
staff and students. Staffs only allow joining team unisex event only. Graduates
who completed their study in the year 2011 are also welcomed to participate.
5. Time and Venue
The Championship will be held from Friday, 21st
October 2011 to Monday, 24th Oktober 2011 at Universiti Brunei
Darussalam’s Multi-Purpose Hall (nearby to the ATM machines).
Friday and Sunday - 8 am to 5 pm (with a break from 12 pm to 1.45
pm)
Saturday and Monday - 5 pm to 10 pm
6. Event
Competed events would be the Unisex Team Event(
two or three people only) and the Unisex Single Event.
7. System of Competition
All event
will be contested on the round robin knock out basis for best of 5 games.
However, if the number of participating games exceeds the planned schedule
time, the event will be contested for the best of 3 games in the early round
robin stage.
8. Closing Date
Closing date for registration is on Friday, 14th
October 2011 at 4.30 pm.
9. Walkover
A player who fails to report for his / her
match within ten minutes from the time of calling according to the
Competition Schedule is deemed to have forfeited his / her match to his /
her opponent.
11. Tie break
The order in a group is determined primarily
by the numbers of match points gained. In a played match, the winner scores 2
match points and loser scores 1 match point. If two or more members of a group
have the same number of points, their order is decided by the results only of
the matches between them. If match points do not determine the order, it is
decided by the win/loss ratios of games or, if necessary, win/loss ratios of
points.
12. Match Schedule will be announced through http://ubdppc.blogspot.com and Universiti Brunei Darussalam Ping Pong
Club Facebook page.
13. The prizes that will be awarded is as
follows:
a) Unisex Single Event- One Gold Medal with one Ping-Pong bag for the winner, one Silver Medal with one Ping-Pong bag for the 1st runner-up and two bronze medals with one bag for two 2nd runner-ups.
a) Unisex Single Event- One Gold Medal with one Ping-Pong bag for the winner, one Silver Medal with one Ping-Pong bag for the 1st runner-up and two bronze medals with one bag for two 2nd runner-ups.
b) Unisex Team Event- Gold Medals with one box Ping-Pong balls and 1 carton of 100 plus drinks for the winning team, Silver Medals with one box Ping-Pong balls and 1 pack of 100 plus drinks for the team coming in second and Bronze Medals with one box Ping-Pong ball for the team coming in third place.
c) Best Player Award – One Gold Medal for the best player, one Silver Medal for the second best player and one Bronze Medal for the third best player.
14. Entry fee is $15 per team and $6 per person joining the single event.
15. Entries later than 4.30 pm of 14th
October 2011 will not be entertained.
16. Registration can be submitted to ubdppc@gmail.com with the subject “UBD Open”. Payments must be done before play
commences.
17. Participants are responsible for umpiring
and scoring on rotation basis up to quarter final rounds.
No comments:
Post a Comment